15 ترفند کاربردی برای دارندگان گوشی نوکیا N91

یکی از پر طرفدار ترین گوشی های نوکیا و سری N آن گوشی Nokia N91 میباشد. این گوشی زیبا دارای ویژگیهای خاصی است که آن را از سایر گوشی های همنوع خود متمایز میکند. در خصوص این گوشی توصیه های نادرست زیادی وجود دارد به همین دلیل قصد داریم تا 15 ترفند بسیار کاربردی را برای دارندگان این گوشی معرفی کنیم تا از داشتن گوشی خود پیش از پیش لذت ببرند.

برای خواندن ترفند روی لینک ثابت کلیک کنید

یکی از پر طرفدار ترین گوشی های نوکیا و سری N آن گوشی Nokia N91 میباشد. این گوشی زیبا دارای ویژگیهای خاصی است که آن را از سایر گوشی های همنوع خود متمایز میکند. در خصوص این گوشی توصیه های نادرست زیادی وجود دارد به همین دلیل قصد داریم تا 15 ترفند بسیار کاربردی را برای دارندگان این گوشی معرفی کنیم تا از داشتن گوشی خود پیش از پیش لذت ببرند.

1. نرم افزار PC Suite

همیشه آخرین نسخهء این نرم افزار رو استفاده کنید. این نرم افزار همواره در حال پیشرفت می باشد. نسخهء اولیهء این نرم افزار (6.80.22) دارای اشکالاتی در زمینهء داده پردازی در حجم بالای یک و نیم گیگا بایت می باشد و باید با نسخهء 6.81.13 و یا جدیدتر جایگزین شود. جدیدترین نسخهء این نرم افزار در سایت زیر قابل دانلود می باشد:http://europe.nokia.com/A4144903

2. PC Suite, Nokia Audio Manager
این نرم افزار (پیسی سوئیت) برای تلفن های با حافظهء کمکی و یا کارت حافظه به حجم 64 مگابایت، 512 مگابایت، و غیره طراحی شده اند و نه موبایل کامپیوترهایی با ظرفیت حافظهء 4 گیگابایت. این نرم افزار برای مدیریت فهرست تماس (کانتک ها) و یا تقویم بسیار خوب عمل می کند ولی برای محتوای هارد دیسک شما (که حاوی قطعات موسیقی، تصاویر و برنامه های کاربردی و غیره می باشد) طراحی ویژه نشده است. همین توضیح در مورد نوکیا آدیو منجر نیز صادق می باشد. کاربران باید از استفاده از نرم افزار پیسی سوئیت / نوکیا آدیو منجر برای محتویات با حجم بالا برحذر باشند و از آن استفادهء انحصاری برای مدیریت محتوای سی درایو(یا همان فون مموری) به عمل آورند.

علاوه بر این بهتر است در حین استفاده از این نرم افزار، از اجرا کردن برنامه های کاربردی دیگر ( مانند گالری، و غیره) خودداری کنید.برای مدیریت محتوای موسیقی و فیلم و تصاویر و غیره (که حجم بالایی دارند) از ارتباط کابلی یو.اس.بی استفاده کنید.

در ضمن توجه کنید که پیسی سوئیت در پشت صحنه کامپیوتر خانگی شما اجرا می شود و معمولا وقتی گوش موبایل خود را به کامپیوتر از طریق کابل یو.اس.بی. متصل می کنید چنین پیامی روی صفحه ظاهر می شود:

PC suite - N91 connected in non compatible mode please change from UI

اعتنایی به این پیام نکنید. این پیام برای موقعی است که می خواهید از نرم افزار پیسی سوئیت استفاده کنید که برای اتصال از طریق کابل یو.اس.بی. نیازی به آن نمی باشد.


3. به روز درآوردن نرم افزار روی دستگاه موبایل در منزل
همیشه آخرین نسحهء نرم افزار گوشی تلفن را استفاده کنید. برای نوکیا ان.91 جدیدترین نسخه به تاریخ سپتامبر سال 2006 نسخهء 2.0 می باشد. همانند کامپیوتر خانگی شما نوکیا همواره مشغول برطرف کردن اشکالات نرم افزارهای تلفن های همراهش می باشد و حتی گاهی ویژگی های جدید هم به نرم افزارهایش می افزاید. (ویژگی دابلیو.دی.آر.ام در نسخه 2.0 قابل دسترسی می باشد). به روز در آوردن نرم افزار روی دستگاه موبایل بسیار ساده می باشد و از طریق لینک زیر می شود به آن دست یافت:
http://www.nokia.co.uk/softwareupdate

این سایت توسط شعبهء انگلستان نوکیا اداره می شود ولی تمام زبانهای تحت پوشش و تمام واریته های مخصوص اپراتورها و کشورهای مختلف را شامل می شود. حتما لینک مربوط به پاسخ به سوالات به روز در آوردن نرم افزار را در لینک فوق مطالعه نمایید.

برنامهء به روز در آورنده متوجه نسخهء فعلی روی تلفن شما (چه کشوری و یا چه اپراتوری) می شود و به جستجوی آخرین نسخهء نرم افزاری برای همان کشور و یا اپراتور می پردازد. اگر نسخهء جدیدی یافت شود به شما اطلاع می دهد و در غیراینصورت به شما امکان دوباره گذاری همان نسخهء فعلی را می دهد (چنانچه بخواهید موبایل خود را ری.ست و پاکسازی کنید!)

در خلال عمل به روز درآوردن نرم افزار به هیچ وجه دیس کانکت نکنید و یا با تلفن همراه با جایی ارتباط تلفنی برقرار نکنید. این نکته برای بسیاری از کاربران تا بحال با موفقیت روبرو شده است.

اگر استفاده از سایت به زبان انگلیسی برایتان ثقیل است احتمالا سایتهای دیگری این خدمات را به زبان های دیگر ارائه می دهند.

همچنین اگر نرم افزار مورد نظر شما روی سایت یافت نشد، احتمال اپراتورو یا مسئول فروش نمایندهء کشورتان در نوکیا هنوز نسخهء جدید را برای کشورتان و یا اپراتورتان تایید نکرده است. بعدا مجددا به سایت سربزنید.
نسخهء نرم افزار روی موبایلتان رو می توانید با فشردن کلیدهای زیر به ترتیب از راست به چپ ببینید:

*#0000#

4. راهنمای استفاده از هارد دیسک

شرکت نوکیا اخیرا یک راهنمای استفاده و نگهداری از هارد دیسک منتشر کرده است. این راهنما در آدرس زیر قابل دسترسی می باشد:

http://europe.nokia.com/A4158095

روی گزینهء "یوزر گاید" در سمت چپ صفحه کلیک کنید و با انتخاب زبان مورد نظر وارد صفحه ای که راهنمای استفاده از هارد دیسک را دارد بشوید. فایل پی.دی.اف. مربوطه را دانلود کنید. این فایل دارای اطلاعاتی در مورد گرفتن نسخهء پشتیبان (بک آپ) از هارد دیسک و ذخیرهء مجدد (ری استور) آن می باشد و بسیاری اطلاعات سودمند دیگر می باشد.

همچنین کپی کردن فهرست تماس (کانتکت ها) بر روی هارد دیسک در نسخه های 1 نرم افزار گوشی (فقط برای تلفن های جی.اس.ام برای نسخهء جی.اس.ام عرضه شده به کشور چین) دارای اشکالاتی می باشد ولی برای سایر نسخه ها به خوبی کار می کند.

توجه داشته باشید که امتیاز دابلو.دی.آر.ام با امکان پشتیبانی (بک آپ) و ذخیرهء مجدد (ری استور) قابل ثبت نمی باشد اما ازآنجاییکه که به هنگام خرید قطعات دیجیتال موسیقی به شما امتیاز چند بار سینک کردن داده می شود این مشکل را می توان نادیده گرفت.


5. تسریع کنندهء اس.ام.اس
شرکت نوکیا برنامه ای عرضه کرده است که سرعت اس.ام.اس را افزایش می دهد. کاربرانی که استفادهء سنگین از اس.ام.اس می کنند در طول زمان از کندی تدریجی امکان اس.ام.اس شکایت کرده اند. این برنامهء تسریع کننده مشکل مذبور را حل می کند و اس.ام.اس را تسریع می بخشد. توصیه می شود که تمام کاربران این برنامهء تسریع کننده را روی گوشی های ان.91 خود نصب کنند و پس از هربار به روز در آوردن نرم افزار گوشی خود و یا ری ست کردن نرم افزار گوشی خود (چنانچه از دستور زیربرای ری ست کردن نرم افزارگوشی خود استفاده کردید) به نصب مجدد برنامهء تسریع کننده بپردازند.

*#7370

این نرم افزار در بک گراند نصب می شود در دسک تاپ گوش شما قابل رویت نخواهد بود ولی می توانید آن را در اپلیکیشن منجر رویت کنید.

نرم افزار تسریع کننده را می توان از آدرس زیر دریافت کرد:

http://europe.nokia.com/A4158100

6.عمر باطری
چنانچه از امکان دابلیو.سی.دی.ام.ای استفاده نمی کنید با مراجعه و دنبال کردن منوهای زیر Tools/settings/network

می توایند از گزینهء GSM به جای DUAL استفاده کنید تا از عمر باطری استفادهء بهینه به عمل آید. مطمئن شوید که در قسمت WLAN برای گزینهء “Show availability” مقدار “never”

را انتخاب کرده اید.

سعی کنید به جز در مواقعی که از امکان بلوتوث استفاده می کنید، گزینهء بلوتوث را غیرفعال نگه دارید.

برای پیام گیری (اس.ام.اس و ام.ام.اس) برای گزینهء “memory in use” هرگز هارد دیسک را انتخاب نکنید. هار دیسک برای استفاده از امکانات اس.ام.اس و یا ام.ام.اس تعبیه های لازم را در خود ندارد. از اسکرین سیور های فعال سه بعدی بر حذر باشید چرا که از عمر باطری شدیدا می کاهد.


7. پروفایل ها
سعی کنید Kaypad tones را همواره غیرفعال نگه دارید.به نظر می رسد که فعال نگه داشتن کیپد تونز باعث بروز اشکالاتی برای تعدادی از کاربران شده است.

از امکان ویبرا برای پروفایل هایی که در آن برای پیام رسیده و یا صدای زنگ تلفن "بیپ" کوتاهی در نظر گرفته شده بپرهیزید چرا که برای نسخه های 1 نرم افزار این گوشی اشکالاتی ایجاد کرده است.

8. حافظهء ذخیره سازی پیام ها
برای پیام گیری (اس.ام.اس و ام.ام.اس) برای گزینهء “memory in use” هرگز هارد دیسک را انتخاب نکنید. این انتخاب نه تنها از عمر باطری می کاهد بلکه باعث کندی عملکرد پیامها می شود. (بافرینگ هارددیسک برای بهینه کردن ویدئو و قطعه های موسیقی طراحی شده است)

با هر بار استفاده از امکان یو.اس.بی برای اتصال به کامپیوتر خانگی لازم است که مجددا گزینهء “phone memory”را برگزینید. در نهایت چه دلیلی دارد که تعدادی پیام را روی تلفن خود نگه دارید؟


9. ری ست کردن از نوع سخت (افزاری) یا همان "هارد ری ست"
اگر گوشی تلفن شما با اشکال جدی روبرو شد دو نوع ری ست کردن امکان پذیر است. توجه داشته باشید که هریک از این دو روش ری ست کردن باید به مثابه به روز در آوردن نرم افزار تلقی شود و باعث می شود داده های ذخیره شده روی حافظهء تلفن (یا فون مموری) پاک شود. پس پیش از ری ست کردن بک آپ گرفتن از حافظهء تلفن را فراموش نکنید. پروسه استاندارد بک آپ گرفتن را دنبال کنید. بد نیست نگاهی به بخش توصیه های مهم راهنمای هارد دیسک نیز بیندازید. اولین روش ری ست کردن روش زیر است:
*#7370# (Code 12345)
که باعث پاکسازی حافظهء تلفن می شود.

اگر گوشی شما دچار وضعیتی شده که حتی ری بوت هم نمی شود باید به ناچار و به صورت همزمان کلیدهای سبز، 3 و * را فشار داده (برای مدت چند ثانیه) و در آن واحد کلید روشن/خاموش گوشی موبایل را فشار دهید.

10. گالری
پس از آنکه محتویات جدیدی را توسط یو.اس.بی روی گوشی خود بارگذاری می کنید و یا نرم افزار گوشی را به روز در می آورید، و یا اینکه عمل هارد ری ست را انجام می دهید، و یا اینکه باطری دستگاه را جدا می کنید،برنامه گالری برای باز شدن زمان بیشتری را صرف می کند. اگر محتوبات ذخیره شده روی گوشی حجم بالایی داشته باشد این زمان می تواند حتی تا حدود 5 الی 10 دقیقه نیز به طول انجامد. این موضوع فقط در موارد مذکور رخ می دهد پس صبور باشید و به گالری فرصت دهید تا پایگاه داده های (دیتا بیس) را به روز در آورد و پس از آن از سرعت مطلوبی برخوردار خواهد شد. متاسفانه میلهء پیشرفت (پروگرس بار) نشانهء دقیقی برای اینکه چقدر پیشرفت حاصل شده در این مورد ارائه نمی کند. پس لطفا صبور باشید و منتظر بمانید تا به روز در آوردن محتویات تکمیل شود.

11. “Out of Memory, Memory Full”
تارنمای گوشی شما بسیار خوب است ولی حافظهء خود را خیلی خوب مدیریت نمی کند. گاهی ممکن است پیام زیر را صادر کند: “Out of Memory” و این موضوع ربطی به حافظهء هارد دیسک و فضای موجود روی آن ندارد و به دلیل کمبود حافظهء RAM می باشد. بستن برنامه های کاربردی دیگر ممکن است کمکی به این قضیه بکند ولی به نظر می رسد موثرترین راه ری بوت کردن (خاموش و روشن کردن) گوشی می باشد چون باعث پاکسازی حافظهء RAM قبل از استفاده از تارنمای OSS می شود. نسخه های جدید تر نرم افزار گوشی این اشکال را بهبود داده اند و این دلیل دیگری است که بهتر است همیشه نرم افزار گوشی خود ره به روز در آورید.

12. توقف پخش موسیقی (پاز کردن) در حین پخش آن
اگر فایل موسیقی در حین دیجیتالیزه (ریپ) کردن و یا دانلود کردن صدمه دیده باشد امکان دارد وقتی می خواهید آن را روی گوشی تان پخش کنید به حالت توقف (پاز) برود حتی اگر آن قطعه روی کامپیوتر خانگی شما قابل پخش بوده باشد. راه حل این است که آن قطعه را مجددا دانلود و یا دیجیتالیزه کنید.


13. "هارد دیسک در دسترس نمی باشد" و غیره
در نسخه های قدیمی تر و حتی نسخه های 2 (به احتمال کمتر) نرم افزار این گوشی ممکن است به پیام زیر برخورید:
“HDD unavailable” مطمئن شوید که پوشش فلزی روی باطری (باطری کاور) کاملا صحیح در جای خود قرار گرفته است و آهنربای آن صدمه ندیده است. برای تست آهنربا یک گیرهء کاغذ را درکنار برجستگی داخلی حاشیهء پوشش فلزی باطری قرار داده و مطمئن شوید به آن می چسبد. مطمئن شوید که کابل یو.اس.بی. به گوشی شما وصل نمی باشد. مطمئن شوید برنامه هایی را که از هارد دیسک استفاده می کنند درحال اجرا نمی باشند. گاهی اوقات برنامه های کاربردی فایلی را روی هارد دیسک باز می کنند و حتی پس از بسته شدن برنامه، فابل موردنظر روی هارد دیسک باز می ماند و این مشکل را به وجود می آورد. می توانید چنین برنامه هایی را از روی گوشی خود حذف کنید. برخی برنامه ها دیتا بیس را تخریب می کنند و مشکل با اینکه از هارد دیسک نیست شواهد باعث می شوند که به هارد دیسک مشکوک شویم.

اگر هیچ یک از راه های فوق کارگشا نبودند می توانید هارد دیسک را فرمت کنید و یا نرم افزار خود را به روز در آورده و یا از هارد ری ست برای پاکسازی برنامه های کاربردی با کیفیت پایین، استفاده کنید.


14. گالری قادر به یافتن داده ها نمی باشد، محتویات اطلاعاتی ناپدید شده اند!
اگر از نرم افزار پیسی سویئت برای انتقال داده های با حجم بالا استفاده کنید ممکن است با پیام زیر روبرو شوید:

“Gallery Can’t see data, content missing”

علائم نشان می دهد که پیسی سوئیت کار انتقال اطلاعات را پایان داده ولی توجه داشته باشید که باید به پنجرهء صحیح در پیسی سوئیت برای مشاهدهء پیشرفت انتقال اطلاعات رجوع کنید. (دلیل دیگری که پیسی سوئیت ابزار مناسبی برای انتقال اطلاعات با حجم بالانیست)

در مواردی ممکن است مجبور شوید نرم افزار را دوباره روی گوشی نصب کنید و یا هارد ری ست انجام دهید.

15. اطلاعات لازم دیگر
در حین انتقال اطلاعات کابل یو.اس.بی. را جدا نکنید.
در حین دسترسی به هارد دیسک، باطری را جدا نکنید. حتی پوشش فلزی روی باطری را جدا نکنید.
هارد دیسک اگر زمین بخورد (آزمون ها تا حدود 300 بار را با موفقیت ثبت کرده اند) احتمالا از کار نخواهد افتاد اما اگر قصدتان استفادهء ناصحیح از گوشی ان.91 می باشد مسلما به تدریج موفق به شکستن و یا از کار انداختن آن خواهید شد.

ان.91 شمارهء یک (نقره ای و یا آبی روشن متالیک برای اروپا و طوسی تیره متالیک برای شرق آسیا)
ان.91 شماره پنج (جی.اس.ام، بدون وایرلس لن برای آسیای شرقی، نقره ای و یا آبی روشن متالیک)
ان.91 (جی.اس.ام، بدون وایرلس لن برای کشور چین در رنگهای نقره ای و طوسی تیره متالیک)
آر.ام-43 یک تایپ نامبر برای دستگاه های سی.دی.ام.ای است و
آر.ام-158 یک تایپ نامبر برای دستگاه هایی که فقط جی.اس.ام را پشتیبانی می کنند.
ان.91 یک موبایل نسل سوم (3 جی) می باشد و دوربین آن در پشت دستگاه واقع شده است.

می توانید با آن ویدئو تلفنی داشته باشید ولی مرتبا باید دستگاه را پشت و رو کنید تا هم بتوانید حرف بزنید و هم طرف مقابل را روی صفحهء تلفن ببینید چرا که این دستگاه در اصل برای ویدئو تلفنی طراحی نشده است و هدف خود را روی موزیک متمرکز کرده است.
نسخهء دابلیو.سی.دی.ام.ای این دستگاه دارای امکان لن بی سیم (وایرلس لن یا دابلیو لن) می باشد.
حدودا 60 ثانیه طول میکشد تا این دستگاه بوت کامل شود.
کدهای مختلف ویدئو توسط این دستگاه پشتیبانی می شود (به راهنمای ان.91 رجوع کرده و کلمهء ویدئو را جستجو کنید)
راهنمای دستگاه خود را حتما مطالعه کنید.
سایتهای خدمات پس از فروش نوکیا را حتما سر بزنید. لیست این سایتها:
پشتیبانی و پاسخ به سوالات کاربران: http://europe.nokia.com/A4158095
پشتیبانی (انگلستان): http://www.nokia.co.uk/nokia/0,,91861,00.html

اتاقهای بحث فنی نوکیا: واژهءN91 را تایپ کنید و سپس بر اساس آخرین تاریخ لیست گفتگو را ترتیب دهید:http://discussions.nokia.co.uk/discussions/board?board.id=swupdate
لذت ببرید!!

(به نقل از ICTIr.NET)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد