سه روش کارا و عملی برای افزایش حجم درایو C

آیا می دانید می توانید با حذف بعضی قابلیت های غیرضروری ویندوز حجم درایو ‍C را به اندازه چشمگیر افزایش دهید ؟؟؟

 برای خواندن ادامه مطلب روی لینک ثابت کلیک کنید

 
آیا می دانید می توانید با حذف بعضی قابلیت های غیرضروری ویندوز حجم درایو ‍C را به اندازه چشمگیر افزایش دهید ؟؟؟ برای دیدن ترفند روی ادامه مطلب کلیک کنید.  
 
روش اول : در صورتی که از قابلیت Recycle Bin و یا سطل زباله ویندوز استفاده نمی کنید می توانید با حذف این قابلیت چیزی حدود ده درصد فضای درایو C  خود را آزاد کنید. برای انجام این کار کافیست در Desktop روی Recycke Bin کلیک راست نموده و از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید. با انجام اینکار پنجره ای باز می شود که باید در آن صفحه Local Disk (C:)  0  را انتخاب نمایید. با زدن گزینه Do not move ... می توانید فضای مورد نظر را آزاد کنید.  
 

روش دوم : انتقال حافظه مجازی از درایو C به درایوی دیگر : برای انجام اینکار بهتر است قبل از انتقال، درایو مورد نظری که می خواهید حافظه مجازی را به آن منتقل کنید Defrag نمایید. پس از آن دکمه های WinKey+Pause  را باهم بفشارید (اگه نمی توانید این دو دکمه را پیدا کنید کافیست به جای انجام اینکار مستقیما به Control Panel رفته و روی گزینه System  دابل کلیک کنید) در پنجره باز شده به زبانه Advanced رفته و از قسمت Performance دکمه Settings را بزنید (اولین Settings موجود در صفحه مذکور) در صفحه باز شده مجددا به زبانه Advanced رفته و روی دکمه Change کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می شود که اطلاعاتی حاوی حافظه مجازی سیستم دارا می باشد. حال کافیست از لیست بالا ابتدا درایو D را انتخاب نمایید و گزینه Custom Size را بزنید و در دو کادر مربوط به Intial size و Maximum size دو عبارت یکسان وارد نمایید بهتر است مقدار حافظه به مگا بایت بیشتر از 700 باشد که بنا به فضای موجود در درایو D (و یا هر درایو دلخواه دیگر) می توانید عدد مورد نظر را وارد کنید. به طور مثال داخل دو کادر  متن عدد 900 را وارد نمایید و سپس دکمه Set را بزنید در لیست بالا مشاهده خواهید نمود که مقابل درایو D مقدار حافظه ای که جدید وارد نموده اید نمایش داده میشود حال کافیست مجددا از لیست درایو C را انتخاب نمایید. و از گزینه ها گزینه No Paging File را انتخاب نموده و دوباره دکمه Set را بزنید. تمام پنجره ها را OK کنید و سیستم را مجددا راه اندازی نمایید.
 

روش سوم : غیر فعال کردن System Restore : در صورتی که از System Restore استفاده نمی کنید و به طور مثال اصلا نمی دانید به چه کاری می آید می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید (این سرویس برای بازیابی سیستم در موارد خاص می باشد) برای این منظور مجددا دکمه های Winkey+Pause را بفشارید و یا از کنترل پانل روی System دابل کلیک کنید. در پنجره باز شده وارد زبانه System Restore شوید و گزینه Turn Off System Restore ... را بزنید و دوباره تمام OK ها را تا زمان بسته شدن تمام پنجره ها بفشارید و در صورت نیاز سیستم را مجددا راه اندازی نمایید
نظرات 1 + ارسال نظر
یااو دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:35 ق.ظ http://WWW.YAOO.IR

به نام خدا
معرفی یک ترفند با ویندوز XP
تبدیل متن به گفتار با استفاده از یک فایل NOTEPAD
احتمالا شما تاکنون با استفاده از SPEECH ویندوز متن خود را به گفتار تبدیل کرده اید.
شما باید دستورات زیر را در NOTEPAD ویندوز بنویسید و آن را با پسوند VBS ذخیره کنید.
Dim msg, sapi
msg=InputBox("Matneh khod ra vared namaeed! www.Tarfandestan.com","Sokhangoo")
Set sapi=CreateObject("sapi.spvoice")
sapi.Speak msg
با دابل کلیک روی آن پنجره ای باز میشود و شما باید متن مورد خود را وارد کنید تا کامپیوتر متن مورد نظر شما را بخواند.
لازم به ذکر است که اینکار طبعأ تنها بر روی حروف انگلیسی امکان پذیر است
لطفا در صورت تمایل سایت ما را با نام
" پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان "
در سایت خود درج کنید.
در ضمن برای افزایش بازدید خود نام در خواستی خود را به ما ارسال کنید
تا ما نیز پس از بررسی سایت شما را درج کنیم
WWW.YAOO.IR

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد