نگاهی به آخرین تغییرات تعرفه‌های خدمات همراه اول

پس از اعلام کاهش تعرفه‌های برخی خدمات تلفن سیار دولتی اعلام شد که تعرفه‌های جدید به طور رسمی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب و به شرکت مخابرات ابلاغ و هم اکنون اجرایی شده‌اند.
به گزارش ایسنا عرضه‌ی خدمات شبکه‌ی همراه اول به دو صورت سیم‌کارت دایمی و اعتباری است و تنها تفاوت این دو نوع سیم کارت در شیوه‌ی پرداخت و هزینه‌ی آن‌هاست و هر دو سیم‌کارت از یک شبکه واحد در سراسر کشور استفاده می‌کنند.
ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول تا قبل از روز یازدهم خردادماه جاری با بهای 288 هزار تومان و اعتباری 34 هزار تومان از طریق دفتر خدمات ارتباطی سراسر کشور یا سایت اینترنتی www.mci.ir بدون محدودیت زمانی انجام و از این روز ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت دایمی دیگری با بهای 150 هزار تومان نیز آغاز شد.

 برای خواندن ادامه مطلب روی لینک ثابت کلیک کنید


پس از اعلام کاهش تعرفه‌های برخی خدمات تلفن سیار دولتی اعلام شد که تعرفه‌های جدید به طور رسمی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب و به شرکت مخابرات ابلاغ و هم اکنون اجرایی شده‌اند.
به گزارش ایسنا عرضه‌ی خدمات شبکه‌ی همراه اول به دو صورت سیم‌کارت دایمی و اعتباری است و تنها تفاوت این دو نوع سیم کارت در شیوه‌ی پرداخت و هزینه‌ی آن‌هاست و هر دو سیم‌کارت از یک شبکه واحد در سراسر کشور استفاده می‌کنند.
ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول تا قبل از روز یازدهم خردادماه جاری با بهای 288 هزار تومان و اعتباری 34 هزار تومان از طریق دفتر خدمات ارتباطی سراسر کشور یا سایت اینترنتی www.mci.ir بدون محدودیت زمانی انجام و از این روز ثبت‌نام اینترنتی سیم‌کارت دایمی دیگری با بهای 150 هزار تومان نیز آغاز شد.
به گزارش ایسنا براساس مصوبه‌ی تغییر تعرفه‌ی خدمات همراه اول، تعرفه‌های خدمات تلفن همراه بین 30 تا 50 درصد کاهش یافته که شامل خدمات تغییر نام، تغییر نشانی، تعویض سیم‌کارت و وصل سرویس صندوق‌ صوتی است.

طبق مصوبه‌ی مذکور برای وصل سرویس نمایشگر و راه‌اندازی سرویس پیامک که تاکنون مبلغ 20 هزار ریال از مشترکان اخذ می‌شد، از این پس رایگان خواهد بود.
تعرفه‌ی خدمات تغییرنام، تغییر آدرس و تعویض سیم‌کارت نیز به ترتیب از 100 هزار ریال به 50 هزار ریال و 50 هزار ریال به 15 هزار ریال و 70 هزار ریال به 50 هزار ریال کاهش یافت و براساس مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه‌ی وصل سرویس صندوق صوتی نیز از 20 هزار ریال به 10 هزار ریال رسید.

گفتنی است طبق مصوبه‌ی جدید سازمان تنظیم مقررات، کاهش تعرفه‌ها در خدماتی مانند تغییر آدرس سیم‌کارت اعتباری و دایمی به 15 هزار ریال، تعویض سیم‌کارت مفقودی و سوخته دایمی و اعتباری به 5 هزار ریال و تعرفه‌ی VMS به 10 هزار ریال، وصل پیام کوتاه به صورت رایگان و حذف یکی از پردرآمدترین خدمات یعنی وصل نمایشگر دیده می‌شود.
همچنین در این مصوبه بسیاری از خدمات همچون وصل استعلام، وصل عدم مراجعه، صدور پاسخ استعلام، اصلاح نشانی، صورتحساب میان دوره‌یی، صدور شناسنامه‌ سند صلح، وصل آبونمان، وصل مفقودی یا وصل شخصی به صورت رایگان باید از طرف دفاتر خدمات ارتباطی به مشترکان ارایه شود و بابت آن، این دفتر نباید هیچ مبلغی را از مراجعان دریافت کنند.
تعرفه‌ی خدمات سیم‌کارت دایمی همراه اول به گونه‌ایست که نرخ یک دقیقه مکالمه (در ساعت پیک یعنی از 8 تا 21) از این سیم‌کارت به سیم‌کارت دایمی یا اعتباری و یا تلفن ثابت 447 ریال و در ساعات غیر پیک (21 تا 8) جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 358 ریال است.
اواخر سال گذشته همچنین بحث تغییر تعرفه‌ی ارسال پیامک مطرح و عنوان شد که تعرفه‌ی پیام‌های فارسی از 20 اسفندماه گذشته، به مبلغ 89 ریال و پیامک‌های لاتین از ابتدای تیرماه جاری به مبلغ 222 ریال محاسبه می‌شوند اما پیامک‌های فارسی به دلایل فنی با همان مبلغ قبلی محاسبه شده‌اند.
طبق اظهارات مسوولان هزینه‌ی پیامک مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری و دایمی همراه اول که از تاریخ 20اسفندماه سال جاری پیامک فارسی ارسال کردند، مبلغ 89 ریال محاسبه خواهد شد، به این معنی که این دسته از مشترکان به عنوان بستانکار محسوب شده و مابه‌التفاوت مبلغ 142 ریال دریافت شده، در قبوض دوره‌ی بعدی آن‌ها محاسبه می‌شود.
تعرفه‌های خدمات سیم‌کارت دایمی همراه اول در مورد نرخ یک دقیقه مکالمات بین‌ شهری طبق موارد فوق در ساعات پیک 760 ریال و غیر پیک 536 ریال است.
به گزارش ایسنا این تعرفه‌ها در مورد سیم‌کارت اعتباری همراه اول از این سیم‌کارت به سیم‌کارت‌های اعتباری، دائمی و تلفن ثابت، در ساعات پیک و مکالمه‌ی استانی 670 ریال و ساعات غیر پیک، جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 536 ریال است و بین استانی در ساعات پیک 1129 ریال و در ساعات غیر پیک 804 ریال و هزینه‌ی ارسال پیامک 160 ریال است.
این نکته قابل ذکر است که استفاده از سرویس و گزارش تایید دریافت پیامک هزینه‌ای در برندارد، همچنین محل ثبت‌نام به عنوان مبدا مخابراتی مشترک شناخته می‌شود و در صورت خروج مشترک از محدوده جغرافیایی مبدا و ورود به شهر دیگر، هنگام برقراری تماس به ازای هر دقیقه مکالمه مبلغی معادل دو پالس مکالمه تلفن همراه علاوه بر تعرفه‌های مذکور به عنوان هزینه‌ی جابه‌جایی محاسبه می‌شود.
طبق اعلام به مبلغ کلیه‌ی تعرفه‌ها و خدمات شش درصد مالیات و عوارض قانونی اضافه می‌شود و مشترکان می‌توانند بیش از هر سفر خارجی با مراجعه به وب‌سایت این شرکت به نشانی www.mci.ir از هزینه‌ی رومینگ بین‌المللی سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول اطلاع یابند.
اما تعرفه‌ی بسیاری از خدمات مانند تغییر نشانی 15 هزار ریال، تعویض سیم‌کارت سوخته و مفقود شده 50 هزار ریال، تغییر نام و نشانی 50 هزار ریال، وصل مجدد 20 هزار ریال، وصل سرویس پیامک سیم‌کارت‌های اعتباری، رایگان و سرویس محدودیت‌ مکالمه ماهانه شش هزار ریال است.
به گزارش ایسنا همچنین تعرفه‌ی دیگر خدمات همراه اول شامل سرویس نمابر، ماهانه 50 هزار ریال، سرویس دیتا، ماهانه 50 هزار ریال، ارائه صورتحساب المثنی، دو هزار ریال، ارایه‌ی ریز مکالمات، هر صفحه 500 ریال، درخواست رمز Puk، رایگان، حذف بدهکاری و صدور قبض اصلاح شده (قبل از مهلت پرداخت) رایگان، اصل آدرس رایگان، وصل سرویس صندوق پست صوتی، 10 هزار ریال، فعال سازی سرویس انتظار مکالمه رایگان، فعال سازی سرویس انتقال مکالمه رایگان و استفاده از سرویس انتقال مکالمه معادل هر تماس است.
نکات قابل توجه دیگر شامل خلاف مقررات بودن دریافت هرگونه وجه نقد بابت خدمات مذکور توسط دفاتر بخش خصوصی و لحاظ آن در صورتحساب دوره‌یی، تاکید به دریافت رسید برای پیگیری خدمات مورد تقاضا از دفاتر بخش خصوصی همچنین در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری در تهران، ادارات مشترکان رسالت و ستارخانه تا ساعت 23 صرفا به منظور قطع و تعویض سیم‌کارت مفقودی آماده سرویس‌دهی است.
شیوه‌های پرداخت الکترونیکی همراه اول هم به صورتی است که در صورتی که کاربران دارای یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه‌ی شتاب باشند می‌توانند از بانک‌های اقتصاد نوین، پاسارگاد، سامان، صادرات، کشاورزی، مسکن و ملی در هر ساعتی از شبانه‌روز بدون مراجعه ی حضوری به بانک، با استفاده از شناسه‌های قبض و پرداخت مندرج در صورتحساب قبض کارکرد خود را پرداخت کنند.
ظاهرا با وجودی که کاهش تعرفه‌های مخابراتی از ابتدای خردادماه به تمامی دفاتر خدمات ارتباطی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران ابلاغ شده اما هنوز در تمام دفاتر ارتباطی اجرایی نشده است.
به گفته‌ی مسوولان کاهش تعرفه‌های مخابراتی در سیستم شبکه اعمال شده است اما ظاهرا در برخی از سرورها کاهش تعرفه‌ها اعمال نشده و گستره اعمال نشدن تعرفه‌ها در شبکه در حال بررسی است و قرار است برخی از مشترکان که از ابتدای خردادماه مبلغ بیش‌تری از رقم ابلاغ شده به دفاتر پرداخت کرده‌اند، مابه‌التفاوت به آن‌ها برگردانده شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
مدیریت حرفه ای تبلیغات چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.parsian-click.com

با سلام و عرض احترام به شما وبمستر گرامی

سیستم حرفه ای تبلیغات پارسیان کلیک ، شما را به فعالیت در این سیستم پیشرفته که حرفه ای ترین و معتبرترین سیستم کلیکی در ایران می باشد ، دعوت می نماید.
شما قادر خواهید بود در این سیستم با شرایط بسیار خوب ، کسب درآمد نموده و یا تبلیغات خود را در سایت اعضای سیستم به نمایش درآورده و آمار بازدید سایت خود را به شکلی باورنکردنی بالا ببرید و همچنین از خدمات ویژه اعضا استفاده نمائید.

با سپاس
ارائه توضیحات بیشتر در پایگاه :
www.parsian-click.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد